onsdag 13 maj 2009

Dags för dörrknackning igen

Ikväll så är det dags att möta våra väljare igen. Vi kommer att åka ut till Vidingsjö för att gå ut med valmaterial och chans till personliga möten. Dörrknackning är ett bra sett att föra demokratin närmare folket. En chans för väljaren att möta, kandidaten/förtroendevalda.

För att levandegöra och gjuta nytt blod i demokratin så behövs dessa möten. Jag vill inte se det som enstaka händelser eller kampanjer utan som regelbundna återkommande möten mellan väljare och politker. Jag tror på demokratin och vill genom dörrknackning och genom personliga möten i människors vardag återskapa ett intresse för politik och vara med och återuppbygga det minskande förtroende som finns för våra förtroendevalda.

Demokrati är att lyssna på medborgare och ta del av andra människors erfarenheter och ideér. Jag vill vara en sådan lyssnande människa som tar mig tid och lyssna in vad människor i vardagen har för frågor och problem.

Jag tror på möjligheten att förändra och förbättra vårat samhälle. Därför så ser jag fram emot kvällen och alla personliga möten.

Thomas Bystedt kandidat till riksdag och kommunfullmäktige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar