måndag 11 maj 2009

FRA och Ipred

Det är snart dags att kandidera till både riksdag och kommunfullmäktige. Jag kommer att kandidera till bägge. Eftersom den liberala politiken inte helt har kommit till sin rätt de senaste åren så behövs det politker som tror på förändring. En fråga som jag vet många unga människor är intresserade av är just FRA och Ipred, här har de flesta politker valt att lyssna men inte ta till sig av de ideér som många unga människor har om just dessa områden.

Vi lever i en ny tid med nya möjligheter att kommunicera och hitta information. I en ny tid så krävs det anpassningar. FRA lagen måste ses över och Ipred frågan hade enkelt kunnat lösas genom t ex en extra avgift på bredbandsuppkoppling etc. Det finns många lösningar som inte har diskuteras öppet och allmänt hos de politiska partierna, men just denna fråga om FRA och Ipred är viktig och måste utredas pånytt. Det är en fråga om fortsatt öppenhet på internet och en fråga om demokrati och integritet.

Jag kommer att bland annat att driva för en ändring av gällande regler, jag har tidigare varit för både FRA och Ipred men efter att lyssnat på argument valt att ta ställning mot FRA och Ipred efter som jag anser att frågan om integritet och demokrati är viktigare än att staten bidrar till att driva in pengar. FRA lagen bör därför ses över, och Ipred lagen likaså.

Thomas Bystedt
liberal kandidat för Folkpartiet i Linköping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar