torsdag 29 oktober 2009

Tankar kring peronliga möten samt reflektioner kring enhetsrådet i Ryd

Idag är det dags för mitt nästa enhetsråd, denna gången på Solrosen. Solrosen är ett servicehus som ligger i Valla i Linköping. Mina reflektioner från tisdagens enhetsråd i Ryd är bara positiva. Jag fick tillfällen till flera personliga möten med potentiella väljare och gavs flera tillfällen att lyfta fram Folkpartiets politik.

Dock handlar det mesta om att bygga upp ett personligt förtroende för sig själv som person och därigenom som framtida politiker, lyckas man med detta så får man genast lättare att få människor att lyssna och ta till sig de idéer och tankar som man vill driva.

Jag tycker att Folkpartiet har den bästa politiken på omvårdnadsområdet. Detta måste vi som ansvariga fritidspolitiker tala om för väljarna. Jag är stolt över att representera Folkpartiet när jag är ute och träffar våra medborgare. Jag är stolt över vårat partipolitiska program och pratar gärna om vad Folkpartiet vill göra och vart vi står i olika frågor.

Jag hoppas och tror att mötet på Solrosen kommer att bli lika givande som det ute i Ryd. Folkpartiet står för valfrihet och ett socialt engagemang. Vi är ett tydligt alternativ för väljarna. Detta måste vi vara tydliga med att berätta för de människor som vi möter.

Det framkom tyvärr också något negativt från enhetsmötet ute i Ryd och det var den ökande kriminaliteten i området som tyvärr har drabbat de boende på Servicehuset på ett negativt sätt. Sedan september månad så har tre inbrott ägt rum i matsalen. Ungdomsgäng går omkring i korridorerna, vilket skapar en otrygghetskänsla både bland de boende och bland personalen som jobbar där på kvällar och nätter.

Denna situation är inte acceptabel utan måste lösas. Många satsningar har redan gjorts ute i Ryd, men jag tror att det finns en grupp som vi ännu inte har nått. Därför behövs det göras ytterligare satsningar på Ryd för att vi skall kunna bryta detta mönster.

Jag vill verka för en trygg boendemiljö för alla i Linköping. Jag tror på ett tryggare och säkrare Linköping i framtiden ett Linköping där Idéer verkligen blir till verklighet.

Thomas Bystedt Fp, Ditt personliga alternativ i valet 2010

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar